میانبر داک

منبعی غنی برای مقالات کلاسی و پایان نامه های کارشناسی ارشد

اطلاعیه فروشگاه

با سایت (میان بر) می توان بهترین مطالب علمی خود را با خیال راحت بیابید .در منوی اصلی قسمت (لیست محصولات) و یا قسمت جستــــجـــوی محـــصولات به راحتی می توانید تمامی مقالات و پایان نامه ها را مشاهده نمائید

بررسي عوامل مؤثر بر افزايش فروش سيمان (مطالعه موردي: كارخانجات استانهاي كرمانشاه، لرستان و ايلام)

بررسي عوامل مؤثر بر افزايش فروش سيمان (مطالعه موردي: كارخانجات استانهاي كرمانشاه، لرستان و ايلام)

پایان نامه کارشناسی ارشد   با فرمت    Doc       صفحات      135

-1-مقدمه:

در دنياي رقابتي امروز، سازمان ها به منظور بقاي خود نياز به استفاده از فنون بازاريابي و نيز تحقيقات تخصصي بازاريابي دارند . بررسي ها نشان داده است كه ناموفق بودن شركتها از ناتواني آنها در بهره گيري از فنون بازاريابي نشأت مي گيرد. اين شركت ها تحولات بازار و تغييرات الگوي مصرف مشتريان را ناديده مي گرفتند و به جاي روي آوردن به بازاريابي پيشرفته، به فروش مي پرداختند و كسب سود بيشتر را بر رضايت مشتريان ترجيح مي دادند . بازاريابي در عين حال يك جنگ است منتهي نه جنگ با اسلحه و يا تفنگ بلكه چنانكه آلبرت امري[1]  در اين رابطه ميگويد: "بازاريابي يك جنگ متمدنانه است كه در اغلب اين نبردها، شركتها و سازمان هايي موفق مي شوند كه از كلمات، ايده ها و نظم فكري مطلوب تري استفاده مينمايند، به عبارت ديگر داراي مديريت بازاريابي به روز و منسجمي باشند تا, بتوانند در مبارزه با صحنه هاي رقابت گام بردارند(.(Constantinides , 2004,124

 كاتلر[2]  اعتقاد دارد كه اكثر شركتها توجه زيادي به كاهش هزينه مي كنند در حالي كه عدم صرف هزينه هاي بازاريابي، هزينه هاي بيشتري را ايجاد مي كند )كاتلر،1379 ،98(

مديريت بازاريابي يكي از بخش هاي مديريت كلان سازمان است كه با نگرش سيستمي به اجزاي سازمان، روابط بين آنها، نحوه تأثيرگذاري بر يكديگر و ارتباط داخلي آن ها به صورت يك نظام يكپارچه و جامع، عوامل مؤثر را مورد بررسي قرار داده و مورد تحليل قرار مي دهد. به عبارت ساده تر مطالعه و بررسي دقيق بر روي عوامل «تحقيقات بازاريابي» در اين فرآيند با انجام دروني و بيروني سازمان و محصول مورد مطالعه قرار مي گيرد. همچنين با بررسي و تحليل عوامل درون سازماني و مرتبط با محصول، از جنبه هاي گوناگون مديريتي، مالي، كيفي محصول و بازاريابي كه تأثير گذار و تعيين كننده مي باشند، تلاش ميگردد تا مقايسه اي مناسب بين اين عوامل صورت گرفته و بالطبع مناسبترين استراتژي ها و راهكارهاي عملي مورد بررسي قرار گرفته و در راستاي پيشبرد اهداف سازمان پيشنهاد گردد.

بازاريابي يعني جستجو براي يافتن مناسب ترين بازار و بخش هايي كه سازمان مي تواند در آنجا به صورت مفيدتر و مؤثرتر حضور يابد و پاسخگوي نيازها و خواسته هاي مردم باشد . به عبارت ديگر بازاريابي تلاش آگاهانه است براي تخصيص بهينه منابع و ايجاد نوعي تخصيص در بازار (روستا؛ ونوس؛ ابراهيمي،1383،11 ). بازاريابي عبارت است از فعاليتي انساني در جهت ارضاي نيازها و خواسته ها از طريق فرايند مبادله(كاتلر و آرمسترانگ ،1380،15) بازاريابي به مجموعهاي از فعاليت هاي بازر گاني گفته مي شود كه جريان كالاها يا خدمات را از توليد تا مصرف كننده نهايي هدايت مي كند.

بازاريابي علم جواني است كه سابقه پيدايش آن از قرن بيستم ميلادي است(مهراني و حسيني كيا،1382،96)

يك بازارياب بدون داشتن درك صحيح از ،اينكه مشتري چه كسي است؟ چرا، چه وقت، كجا و چگونه خريد كند؟ به خطا ميرود و ويژگي هايي كه به واسطه آن گروهي از مشتريان ارزش را درك مي كنند ممكن است از نظر گروهي ديگر از مشتريان، اصلاً مهم نباشد(,76 1988،Morris)

امروزه شركتها در تلاشند تا با استعانت از دو عامل "رضايت مندي مشتري" و "فروش و سودآوري بيشتر " با تكيه بر تحقيقات بازار و درك نيازهاي مشتري در دنياي مملو از رقابت كنوني به حيات خود ادامه دهند . در اين راستا يكي از راههاي نائل آمدن به اهداف فوق بررسي و تجزيه و تحليل مفهوم آميخته بازاريابي در هر كسب و كاري مي باشد (علي ميرزايي،1383،4).

 

 

2-1-بيان مسأله:

صنعت سيمان ايران با 79 سال سابقه توليد در كشور به عنوان يكي از منابع پايه و زير بنايي نقش اساسي را در توسعه اقتصادي كشور بر عهده دارد و نوسانات قيمت و توزيع آن بر ميزان ساخت و ساز مسكن و طرحهاي عمراني تأثير گذار است.

    امروزه با توجه به بحرانهاي مالی اکثر کشورهاي صنعتی جهان و کاهش قیمت تولیدات توسط اکثر شرکتها ، دیگر شاید نتوان از عنصر قیمت به صورت گسترده به عنوان یک مزیت رقابتی در فروش استفاده کرد. زیرا این حربه توسط تمام تولیدکنندگان انجام می شود. همچنین با توجه به موانع ورود آزاد (بدون تعرفه گمرکی) تولیدات سیمان به داخل کشور ، شاید هنوز کارخانجات داخلی با رقابت قیمتی مواجه نشده باشند ولی دیریا زود بحث رقابت قیمتی ، گریبان گیر تولید کنندگان داخلی خواهد شد وشاید که  باید به عنصر محصول آمیخته بازاریابی به عنوان مزیت رقابتی، نگریست تا بتوان سهم بازار را حفظ کرد. در واقع حفظ سهم بازار به منزله ادامه حیات کارخانجات داخلی می باشد. بنابراین قبل از وقوع بحران و مشکل ، باید توجه ویژه اي به عنصر محصول داشت تا از این رهگذر بتوان سهم بازار شرکت و فروش آن را افزایش داد که این مهمترین هدف پژوهش می باشد.

بحث اجزاء و عناصر محصول ، یکی از مهمترین موضوعاتی است که صنایع سیمان به آن توجه کافی مبذول نداشته اند و این موضوع ، فروش شرکتها و در واقع ، حیات آنها را به خطر خواهد انداخت. لذا در این پژوهش ، سعی بر این است که رابطه بین محصول،قیمت،مکان عرضه،فعالیت های فروش با فروش كارخانجات سيمان دراستانهای کرمانشاه، لرستان وایلام مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد تا به نقاط ضعف و قوت کارخانجات پی برده شود و الگوي مناسبی از عناصر تاثیر گذاراین چهارعنصراساسی در فروش شرکت ، ارایه کرد.افزايش و توسعه كارخانجات سيمان علاوه بر اينكه در اشتغال زايي مؤثر است در حل رفع مشكل مسكن نيز مؤثر خواهد بود. كه رفع اين دو معضل دو هدف عمده مسئولين كشور مي‌باشد.

افزايش سهم بازارهاي خارجي و كسب در آمد ارزي نيز خود موجب كمك به كارخانجات گرديده تا از ارز حاصله تكنولوژي خود را بازسازي نمايند.

در اين رساله محقق در تلاش است تا با تلفيق علم و عمل و يافتن نقاط قوت و ضعف كارخانجات سيمان استانهای کرمانشاه،لرستان وایلام روشهاي فروش مناسب و قابل اجراء جهت نفوذ، استقرار، بازار داري و بازارگرداني سيمان در بازارهاي داخلي، منطقه‌اي، بين المللي و جهاني ارائه نمايد، اميد است بزرگان و انديشمندان و صاحب نظران اين صنعت مهم نقطه نظرات وياري رساني به اين محقق را مرحمت دارند.

3-1-اهمیت و ضرورت تحقيق :

در حال حاضر فروش فعاليتي بسيار پيچيده و نيازمند فن‌آوري و مهارتهاي نوين علمي مي‌باشد.  بازارهاي محصولات صنعتي و مصرفي امروزه به دست افراد سخت كوشي اداره مي‌گردد كه به آساني نمي توان بر آنها فائق شد. بازار سيمان يكي از اين موارد است در تئوري مي توان تمام دنيا را به عنوان بازار خود انتخاب كرد. اما در عمل مواردي همچون ممنوع بودن تجارت با برخي از كشورها، فقر و كوچكي برخي از بازارها، رقابت شديد، تعرفه بالا، محدوديت تجاري بر روي كالاهاي شركت، همه در محدود كردن بازار شديداً دخيل مي‌باشند. يك حضور همه جانبه و موفق در بازارهاي داخلي و خارجي به منظور استقرار دائمي و بازار داري و بازارگرداني مستلزم بكارگيري استراتژي‌هاي نوين و پيشرفته بازاريابي صنعتي فرا ملي مي‌باشد.  بنابراين تحقيق و تفحص در اين خصوص به جهت يافتن اين مهم كه كدام يك از چهار پي (P 4) يا به عبارتي عناصر آميخته بازاريابي بيشترين عامل تأثيرگذار و ارتقاء دهندة فروش سيمان مي‌باشد،  شاخص و راهنما بسيار پر اهميتي براي مديران بالادست و همچنين دست اندركاران اين محصول در كشور خواهد بود. و متعاقباً سبب گرايش و تزريق عوامل قوت به كانون مورد نظر گرديده و سبب اولويت بندي براساس اهميت هر يك از آميخته‌هاي بازاريابي در اتخاذ سياستها و تصميمات داخلي جهت قوت بخشيدن به آميخته پر اهميت‌تر در بازارهاي داخلي و خارجي  مي‌گردد.


[1] - Albert Emery

[2] - Philip Kotler


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 29,000 تومان
کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
22_1084927_9177.zip648.2k





بررسی تطبیقی مؤلفه های مدیریت مشارکتی ازدیدگاه دانشمندان غربی و قرآن کریم

بررسی تطبیقی مؤلفه های مدیریت مشارکتی ازدیدگاه دانشمندان غربی و قرآن کریم پایان نامه کارشناسی ارشد    با فرمت     Doc         صفحات      204 چکیده پژوهش:      این پژوهش با بررسی این موضوع که آیا مدیریت مشارکتی و مؤلفه های آن که اندیشمندان برجسته علم مدیریت به آن پرداخته اند، با آیات قرآن کریم مطابقت دارد؟ آیا خداوند دانا و توانا که مالک تمام هستی است و به رموز و نیازهای ...

توضیحات بیشتر - دانلود 29,000 تومان